China 'kills for organs'

 
"A human rights lawyer and a former member of the Canadian cabinet have accused prison authorities in China of killing Falungong dissidents for their organs. Lawyer David Matas and Canada's former secretary of state for Asia and the Pacific, David Kilgour, spent two months investigating the claims. The Chinese government has denied similar allegations in the past, pointing to a new law prohibiting the buying and selling of human organs, with a proviso also that written consent must be given by donors. "

"A human rights lawyer and a former member of the Canadian cabinet have accused prison authorities in China of killing Falungong dissidents for their organs. Lawyer David Matas and Canada's former secretary of state for Asia and the Pacific, David Kilgour, spent two months investigating the claims. The Chinese government has denied similar allegations in the past, pointing to a new law prohibiting the buying and selling of human organs, with a proviso also that written consent must be given by donors. " Source Listen :: Audio Help "We have concluded that the government of China and its agencies in numerous parts of the country, in particular hospitals but also detention centres and 'people's courts', since 1999 have put to death a large but unknown number of Falun Gong prisoners of conscience. Their vital organs, including hearts, kidneys, livers and corneas, were virtually simultaneously seized involuntarily for sale at high prices ... " Read the report in PDF :: Harvesting Chinese organs Google News on this subject :: Harvesting Chinese organs Organ Transplants in China—the Numbers Tell the Truth Harvesting and Trading in Human Organs Is a Nation's Shame Secret Chinese Concentration Camp Revealed Why are the media not making this a major story? Is it because China is the big new market for capitalism? An Open Letter to Our Colleagues in the Media Original post at Yellow Pages

add a comment on this article

Kilgour Report Anything But Independent

bobby fletcher 31.Jul.2006 20:51

1) Mr. Kilgour's report failed to account for many contrarian facts that have brought question to Falun Gong's claims, that are freely available outside China. Not going to China does not absolve him of his duty to critically examine ALL evidence:

* Two US government investigations started as early as 2nd week of March, independently found the allegation not credible;

* Other media investigations, including Hong Kong newspaper Takunpao with circulation in Canada also found the allegation not credible. FYI Takunpao lost their government subsidies after they reported critically on Tiananmen Square Massacre.

* Other experts have doubted Falun Gong's claim, including Harry Wu of Laogai Research Foundation;

* Malaysian government's prior year visit to the alleged camp, which is a joint-venture and has been open to the public for years;

* Epoch Times' rehashing of old, unrelated stories and mis-representing autopsy photo that do not prove torture or vivisection. The fact the photo show autopsy being performed and murder
investigation held by the Chinese government proves the opposite.

ClearWisdom's original report on Wang Bin(2000) and Liu Yufeng(2005) had no mention of organ harvesting, yet years later these stories are rehashed in Epoch Times' 2006 organ harvesting accusation.

2) Mr. Kilgour can not divorce himself from the fact his investigation is sponsored by a Falun Gong group in Washington DC that is evidently POLITICAL, as the vilification they heaped on the Chinese government, unrelated to this allegation, demonstrates - such as "The Nine Commentaries" and "10 million peple quit the CCP" political propaganda ahead of the Chinese leader's stateside visit.

While China's human rights records should be examined, writing allegory of "Schindler's List" is not the way. If we in the west can not be precise with our accusation, why should anyone take what we say seriousely?

References:

- US State Department investigation:
 http://usinfo.state.gov/xarchives/display.html?p=washfile-english&y=2006&m=April&x=20060416141157uhyggep0.5443231&t=livefeeds/wf-latest.html

- US Congressional investigation reported by The Australian:
 http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,20867,18669046-7583,00.html

- Malaysian government documenting official visit to hospital accused by Falun Gong:
 http://crc.gov.my/clinicalTrial/documents/Proposal/TCM_Stroke%20TrialProtocol%20synopsis.pdf

- Harry Wu of Laogai Research Foundation:
 http://www.canadianchristianity.com/cgi-bin/bc.cgi?bc/bccn/0606/07chinese

- HK newspaper Takunpao's investigation:
 http://www.takungpao.com/news/06/03/31/ZM-545907.htm

- A reporter's first hand experience with Falun Gong media outlet, Epoch Times:
 http://holidarity.blogspot.com/2006/04/organ-harvesting-controversy.html

- 2000 ClearWisdom story on Wang Bin, without mentioning of organ harvesting:
 http://clearwisdom.net/emh/articles/2000/11/16/6164.html
(Ref. Kilgour report Appendix 12, Case 1)

- The financial connection between Falun Gong and Epoch Times found in non-profit declarations (Form 990, Page 2, Part III c):

Southern USA Falun Dafa Association. $10,350 were given to Epoch Times in 2002, $22,700 in 2003, $14,750 in 2004:
 http://www.guidestar.org/FinDocuments/2002/760/692/2002-760692185-1-9.pdf
 http://www.guidestar.org/FinDocuments/2004/760/692/2003-760692185-1-9.pdf
 http://www.guidestar.org/FinDocuments/2004/760/692/2004-760692185-1-9.pdf

Falun Dafa Association of New England. $57,609 were spent on computer and print media, $97,755 in 2003, $116,823 in 2004:
 http://www.guidestar.org/FinDocuments/2002/043/576/2002-043576893-1-9.pdf
 http://www.guidestar.org/FinDocuments/2003/043/576/2003-043576893-1-Z.pdf
 http://www.guidestar.org/FinDocuments/2004/043/576/2004-043576893-02038ba1-9.pdf

(These are but two examples of the hundreds of FLG non-profits in USA.
IMHO who pays for Epoch Times is not a secret.)